Ruszyła II Edycja Ogólnopolskiego Plebiscytu ,,stomaPERSONA”

Dodał  |  0 Komentarzy


W ramach kampanii społecznej „STOMAlife. Odkryj stomię” ruszyła II Edycja Ogólnopolskiego Plebiscytu ,,stomaPERSONA”. Celem konkursu jest docenienie osób, które na co dzień pracują na rzecz pomocy stomikom. Konkurs obejmuje trzy kategorie: lekarz, pielęgniarka stomijna oraz punkty porad stomijnych.  Zgłoszenia do plebiscytu można nadsyłać do 15 września 2016 r.

Kampania społeczna ,,STOMAlife. Odkryj stomię”, walczy z wykluczeniem społecznym dotykającym stomików. W Polsce mieszka ich już ponad 40 000 a liczba wyłanianych stomii w ciągu roku nieustannie wzrasta. Przyczyną tego jest zwiększenie się liczby zachorowań na choroby układu pokarmowego. Właśnie dlatego rola personelu medycznego zajmującego się tematyką stomii ma tak szczególne znaczenie.

Organizowany już drugi rok z rzędu, plebiscyt „stomaPERSONA” jest szansą na wyróżnienie pracowników oraz placówek medycznych, odgrywających ogromną rolą w powrocie do zdrowia oraz udzielaniu stomikom niezbędnego wsparcia i informacji.

Nową kategorią w tegorocznej edycji jest wybór najlepszych punktów porad stomijnych, w których stomicy mogą otrzymać fachową pomoc odnośnie pielęgnacji stomii oraz doboru sprzętu. Stomicy, którzy mogą liczyć na tego rodzaju wsparcie, łatwiej godzą się ze swoją sytuacją i podchodzą pozytywnie do życia ze stomią.

Zgłoszeń kandydatów do tytułu „stomaPERSONA” może dokonać każdy: pacjenci, ich bliscy, jak również sami lekarze i pielęgniarki. Zgłoszenia można nadsyłać do dnia 15 września 2015 r. drogą mailową na adres biuro@stomalife.pl, sms’owo na numer 608 525 952 bądź listownie na adres: STOMApersona, ul. Karola Dickensa 27 lok 27, 02-382 Warszawa. Gala finałowa, w czasie której ogłoszeni zostaną laureaci odbędzie się na początku października 2016 r. w Warszawie.

***

Celem kampanii społecznej „STOMAlife. Odkryj stomię” jest walka z wykluczeniem społecznym dotykającym stomików, przełamanie tabu związanego ze stomią oraz edukacja pacjentów i społeczeństwa w zakresie faktów i mitów z nią związanych. Misją inicjatywy jest zbudowanie powszechnej akceptacji dla stomików tak by mogli powrócić do normalnej aktywności zawodowej i społecznej.

Organizatorami kampanii są: Polskie Towarzystwo Stomijne Pol-ilko, Fundacja im. dr. Macieja Hilgiera oraz Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita „J-elita”. Partnerem medycznym jest firma SALTS POLSKA Sp. z o.o. oraz Maganimed Sp. z o.o.

Kampania została objęta honorowym patronatem Rzecznika Praw Pacjenta, Rzecznika Praw Dziecka,  Collegium Medicum UMK, Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Fundacji ECE „Po Prostu”, Łódzkiego Stowarzyszenia Stomijnego, Naczelnej Izby Lekarskiej, Naczelnej Rady Pielęgniarek i  Położnych, Polskiego Klubu Koloproktologii, Polskiego Stowarzyszenia Pielęgniarek Onkologicznych, Polskiego Towarzystwa Chirurgii Onkologicznej, Polskiego Towarzystwa Onkologicznego, Polskiego Towarzystwa Pielęgniarek Stomijnych, Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego, Polskiego Towarzystwa Urologicznego, Pomorskiego Stowarzyszenia Stomijnego, Prezydent Warszawy oraz Towarzystwa Chirurgów Polskich, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Źródło: materiały prasowe